« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
U subotu, 10. studenog 2012. godine, 24 učenika Oš Markušica koji su uključeni u izvannastavnu aktivnost Kulturna i duhovna baština zavičaja sudjelovalo je na jednodnevnoj radionici povodom Međunarodnog dana tolerancije u Belom Manastiru. Domaćin susreta bila je Oš dr. Franje Tuđmana. Na susretu se okupilo 250 učenika iz 7 škola Vukovarsko-srijemske i Osječko-baranjske županije koje su uključene u projekt „Stvaranje mreže interkulturalnih škola“, koji podržavaju Ministarstvo znanosti obrazovanja i sporta i MatraKap program Nizozemskog Veleposlanstva u Republici Hrvatskoj.
U sklopu susreta, djeca su bila podijeljena u 10 radionica koje su sadržavale dvije aktivnosti; upoznavanje i tematska radionica o toleranciji (pronalaženje sličnosti i različitosti među nama, izrada duge sličnosti i razlika i upoznavanje s pojmom tolerancija) i likovno – literarni izričaj na platnu (barjak tolerancije) i izrada i oslikavanje kućice od kartona (kućice tolerancije).
Na kraju susreta svi su učenici – sudionici formirali svojim tijelima naziv izvannastavne aktivnosti koju pohađaju – KDBZ, te time omogućili stvaranje fotografije za pamćenje.
Kulturna i duhovna baština zavičaja je izvannastavna aktivnost koja se provodi u OŠ Markušica od Školske 2006 /2007. godine i u koju se uključuju učenici predmetne nastave od 5. do 8. razreda. Voditeljica aktivnosti ja Nikolina Jelečević, prof.
Kulturna i duhovna baština zavičaja (u daljem tekstu KDBZ) dio je šireg projekta Nansen dialog centra iz Osijeka pod nazivom „Nova škola“, a provođenje samog projekta „Kulturna i duhovna baština zavičaja“ u osnovnim školama podržava Ministarstvo znanosti obrazovanja i športa i Europska Unija.
Predmet „Kulturna i duhovna baština zavičaja“ zasniva se na zajedničkom proučavanju kulturne i duhovne baštine svih zajednica koje obitavaju na određenom području. Dakle, KDBZ je osmišljen kao dijaloški i suradnički utemeljen predmet u kojem bi učenici različitih etničkih zajednica zajedno proučavali regionalnu baštinu koristeći suvremene metode učenja.
Ciljevi i obilježja KDBZ-a:
Metode i oblici rada u nastavi KDBZ-a: